Authenticities – Mykonos Authenticity
By
E-MYKONOS.GR
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε εχθές στη Μύκονο η εκδήλωση επικοινωνίας στο πλαίσιο του Προγράμματος Authenticities – Mykonos Authenticity, 8 Ιουνίου η οποία χρονικά συμπίπτει με την καθιέρωσή της ως «Παγκόσμιας Ημέρας κατά της Αντιγραφής». Μετά την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας πέρυσι τον Ιούλιο, μεταξύ του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ) και της Δημοτικής Αρχής του νησιού των Κυκλάδων, η συνεργασία δύο ετών συνεχίζεται και οι κάτοικοι, καθώς και οι επισκέπτες του νησιού, συνεργαζόμενοι με τις τοπικές Αρχές, αναδεικνύουν και πιστοποιούν τη Μύκονο ως «αυθεντική/authenticity».
Authenticities – Mykonos Authenticity
Στη φιλόξενη αίθουσα της Κοινωφελούς Δημοτικής Επιχείρησης Περιβάλλοντος Παιδείας και Ανάπτυξης Μυκόνου (ΚΔΕΠΠΑΜ), παραβρέθηκαν ο Γενικός Διευθυντής του ΟΒΙ κ. Παναγιώτης Κανελλόπουλος, ο Δήμαρχος Μυκόνου κ. Κωνσταντίνος Κουκάς, ο κ. Paolo Barbieri, Project Manager, European Cooperation Service Institutional and Cooperation Department (EUIPO), ο κ. Σπυρίδων Περιστέρης, Διευθυντής της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ο κ. Ηρακλής Ζησιμόπουλος ως εκπρόσωπος του Σωματείου Επιχειρήσεων και Επαγγελματιών της Χώρας Μυκόνου (ΣΕΕΧΩΜ), αλλά και στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης, των επιχειρήσεων, καθώς και των Μέσων Ενημέρωσης.
Με μαγνητοσκοπημένο μήνυμά του από το EUIPO ο κ. Christian Archambeau, Executive Director, European Union Intellectual Property Office συμμετείχε και ευχήθηκε καλή επιτυχία στην πραγματοποίηση της εκδήλωσης και ευχαρίστησε όλους τους συμμετέχοντες στο Πρόγραμμα Authenticities για τη συμβολή τους στην αποδοτική εκτέλεσή του μέσω των δραστηριοτήτων που έχουν δρομολογηθεί και ήδη πραγματοποιούνται στη Μύκονο.
Καλωσορίζοντας τους παριστάμενους ο Γενικός Διευθυντής του ΟΒΙ, κ. Παναγιώτης Κανελλόπουλος, παρουσίασε δεδομένα του ευρωπαϊκού Πρόγραμμα Authenticities, αναφέροντας πως η Μύκονος είναι η δεύτερη ελληνική πόλη που εντάσσεται στο δίκτυο και πως μέχρι το τέλος του 2023 θα πραγματοποιηθούν διάφορες δράσεις ευαισθητοποίησης όπως: η υλοποίηση δημόσιας προωθητικής καμπάνιας με έντυπο υλικό και προβολή σε τοπικό διαδικτυακό ραδιοφωνικό σταθμό και ιστοσελίδες, η υλοποίηση εκπαίδευσης των τοπικών διωκτικών Αρχών (αστυνομία, δημοτική αστυνομία, τελωνεία), όπως και ενημερωτικών δράσεων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση του νησιού, αλλά και επικοινωνιακές εκδηλώσεις σε γνωστά εξωτερικά σημεία του νησιού.
Σημείωσε πως η Μύκονος αποτελεί ένα πολύ καλό παράδειγμα που θα μπορούσαν να το ακολουθήσουν και άλλες ευρωπαϊκές πόλεις οι οποίες πρόκειται να αιτηθούν στον EUIPO να τις συμπεριλάβει στο Πρόγραμμα, και αυτό διότι ως τουριστικός προορισμός, εκτός από σημαντικές αρχαιότητες είναι και δέκτης για πολυτελείς διακοπές και αγορές συναφών προϊόντων, χαρακτηριστικά που την καθιστούν «αυθεντική».
Ομιλία Δημάρχου Μυκόνου
Authenticities – Mykonos Authenticity
Ο Δήμαρχος Μυκόνου κ. Κωνσταντίνος Κουκάς στο χαιρετισμό του τόνισε, μεταξύ άλλων πως «στη Μύκονο, η οποία αποτελεί ένα κοσμοπολίτικο νησί, με αυθεντικά τοπικά προϊόντα, κέντρο της παγκόσμιας αγοράς και σημείο προώθησης επώνυμων πολυτελών προϊόντων γνωστών οίκων μόδας, με τη διασκέδαση που είναι ένας τομέας όπου τα ποτά και η μουσική έχουν και αυτά τη δική τους αυθεντικότητα, το έργο Authenticities έχει ιδιαίτερη βαρύτητα. Η προστασία της βιομηχανίας που λέγεται τουρισμός με αποδέκτες τόσο τον τομέα της αγοράς όσο και τον ίδιο τον επισκέπτη καταναλωτή καθώς και η καλλιέργεια μιας συγκεκριμένης νοοτροπίας σε όλους τους ανθρώπους απαιτεί θέληση, προσπάθεια, συνεργασία, συνέργεια και χρόνο.
Ως Δήμος Μυκόνου είμαστε ανοιχτοί σε κάθε είδους ενέργεια και προσπαθούμε να συμβάλλουμε από τη δικής μας πλευρά προς κάθε κατεύθυνση και αυτό γιατί ολόκληρος ο κλάδος της βιομηχανίας βάλλεται σημαντικά από την παραποίηση των αυθεντικών προϊόντων και την προώθησή τους στην αγορά και ως εκ τούτου δεν προστατεύονται οι τοπικές επιχειρήσεις αλλά και ο επισκέπτης του νησιού μας που είτε αγοράζει θελημένα «μαϊμού» προϊόντα, είτε αγοράζει προϊόντα αγνοώντας την αυθεντικότητά και προέλευσή τους” (βλ. συνημμένο το πλήρες κείμενο του χαιρετισμού).
Στο βιντεομήνυμά του ο κ. Christian Archambeau, Executive Director, European Union Intellectual Property Office συμπλήρωσε ανάφεε πως μέσω του μνημονίου συνεργασίας με τη Δημοτική Αρχή του νησιού, η Μύκονος πιστοποιήθηκε επίσημα “Αυθεντική” – η 4th πόλη που πιστοποιήθηκε συνολικά και η 2η στην Ελλάδα. Ως «αυθεντικά πιστοποιημένη», μια σειρά δραστηριοτήτων ευαισθητοποίησης σχετικά με τη Διανοητική Ιδιοκτησία θα πραγματοποιηθούν τώρα σε τοπικό επίπεδο στη Μύκονο. Η ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σημασία της ΔΙ για τις επιχειρήσεις και τη ζημία που προκαλείται από την παραβίασή της είναι ζωτικής σημασίας για τη μελλοντική ανάπτυξη όλων των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων.
Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τη Μύκονο, έναν κοσμοπολίτικο προορισμό με πολυσύχναστα λιμάνια, υψηλούς δείκτες εμπορίου και κατανάλωσης και μια ακμάζουσα αγορά ειδών πολυτελείας. Πέρυσι, το έγκλημα κατά της Διανοητικής Ιδιοκτησίας συμπεριλήφθηκε στους δέκα κορυφαίους τομείς εγκλημάτων προτεραιότητας της EMPACT (European Multidisciplinary Platform Against Criminal Threats). Αυτό μας δίνει νέα ώθηση για την καταπολέμηση της βλάβης που προκαλούν οι παραβιάσεις δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας» (βλ. συνημμένο το πλήρες κείμενο του βιντεομηνύματος).
Στη συνέχεια, ο κ. Paolo Barbieri, στην παρουσίασή του με τίτλο Authenticity in Europe, έκανε λόγο για την έμφαση που δίνει η Ευρώπη στο θέμα της παραποίησης προϊόντων και της ζημίας που έχει το φαινόμενο ως επακόλουθο σε δημόσια έσοδα και θέσεις εργασίας. Τόνισε πόσο απαραίτητη είναι η συλλογική συμβολή των τοπικών ευρωπαϊκών Αρχών και κοινωνιών και ζήτησε τη στήριξη όλων στη μάχη κατά της αντιγραφής.
Αναφέρθηκε με έμφαση στη Θεσσαλονίκη, η οποία είναι η πρώτη πιστοποιημένη πόλη στην Ευρώπη, όπως και στη μεγάλη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις 4 Απριλίου, με συμμετοχή όλων των ευρωπαϊκών πόλεων που ήδη έχουν ενταθεί στο Πρόγραμμα και οι ίδιες ή αναμένουν να ενταχθούν.
Τέλος, σημείωσε πως οι νέοι παραμένουν η κύρια κατηγορία ανθρώπων που αγοράζουν παραποιημένα αγαθά, γι αυτό οι στόχοι πρέπει να απευθύνονται σ’ αυτή την ηλικιακή κατηγορία.
Στην ομιλία του ο κ. Ζησιμόπουλος στόχευσε στη συμβολή του Σωματείου Επιχειρηματιών και Επαγγελματιών της Χώρας Μυκόνου (ΣΕΕΧΩΜ) στο Πρόγραμμα, αναφέροντας πως «Αυθεντικό και Μύκονος είναι δύο έννοιες ταυτόσημες. Θέλω δηλαδή να τονίσω ότι πολύ ορθά διαλέξατε τη Μύκονο για να υποστηρίξει την αυθεντικότητα σε όλους τους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας.
Η επιτυχία της Μυκόνου οφείλεται στο ότι παρέμεινε στο πέρασμα του χρόνου αυθεντική και μοναδική. Η Μύκονος δεν αντιγράφει κανένα και δεν πρέπει να αντιγραφεί κανέναν. Την Μύκονο , ωστόσο, την αντιγράφουν πολλοί. Καταφέραμε κάτοικοι και επιχειρηματίες να κρατήσουμε στο πέρασμα των χρόνων την αυθεντικότητα μας την οποία πρέπει να διαφυλάξουμε σαν κόρη οφθαλμού.
• Την παραδοσιακή αρχιτεκτονική μας
• Τα ήθη και τα έθιμα μας
• Την γενναιόδωρη φιλοξενία μας
• Την ανεκτικότητα μας και την ανοιχτή σκέψη μας
Όλα αυτά μαζί μας κάνουν αυθεντικούς και μοναδικούς. Συνεπώς είμαστε οι πιο κατάλληλοι για να γίνουμε πρεσβευτές σε όλη τη χώρα και σε όλο την Ευρώπη της επιμονής στο αυθεντικό και το γνήσιο. Εμείς ως επιχειρηματίες και επαγγελματίες πιστεύω ότι μπορούμε να στηρίξουμε το αυθεντικό με τρείς διαφορετικούς τρόπους:
1. Να αναδείξουμε και να προωθήσουμε τα αυθεντικά Μυκονιάτικα προϊόντα. Είτε αυτά αφορούν:
• Τον αγροτικό / κτηνοτροφικό τομέα
• Την παραδοσιακή αρχιτεκτονική
• Τα έργα τέχνης και την πολιτιστική μας κληρονομιά.
2. Ως επιχειρηματίες να στηρίζουμε στις επιχειρήσεις μας μόνο τα αυθεντικά προϊόντα. Να επιμένουμε όπως πάντα στην ποιότητα και στην καινοτομία που μόνο τα αυθεντικά προϊόντα έχουν. Να βοηθήσουμε να καλλιεργηθεί συνείδηση στο καταναλωτικό κοινό ότι το αυθεντικό είναι μακροχρόνια το καλύτερο, το ποιοτικότερο και αυτό θα φέρει μακροχρόνια ανάπτυξη και την καινοτομία.
3. Ως καταναλωτές να ενστερνιστούμε την φιλοσοφία αυτή και να επιμένουμε σε αυθεντικά προϊόντα και να μην γοητευόμαστε από το πρόσκαιρο κέρδος που μπορεί να φέρει η απομίμηση».
Τέλος, στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων του Pan-European media awareness campaign και των δράσεων της ΔΙΜΕΑ, ο κ. Σπ. Περιστέρης αναφέρθηκε διεξοδικά στη μελέτη του EUIPO που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, με τίτλο «3d Edition of the IP Youth Scoreboard», η οποία παρουσιάζει στατιστικά και ποιοτικά δεδομένα των συμπεριφορών και αντιλήψεων της νέας γενιάς στην κατανάλωση παραποιημένων αγαθών.
Ο κ. Περιστέρης ξεκίνησε το χαιρετισμό του τονίζοντας πως η προστασία της Διανοητικής Ιδιοκτησίας είναι κυβερνητική οδηγία και προαπαιτούμενο. Η μελέτη«3d Edition of the IP Youth Scoreboard», πραγματοποιήθηκε σε νέους ηλικίας από 15 έως 24 ετών στην ΕΕ. Ο κ. Περιστέρης τόνισε πως οι νέοι έχουν κυρίως πρόσβασή σε πειρατικό υλικό μέσω της ψυχαγωγίας, αλλά δεν έχουν κατανοήσει, επίσης, πλήρως εάν είναι θεμιτό ή όχι να αγοράζουν προϊόντα αντιγραφής.
Στην παρουσίαση των κύριων ευρημάτων για την Ελλάδα, τα ακόλουθα είναι τα προϊόντα παραποίησης που αγοράζουν οι νέοι στην Ελλάδα:
• Το 33% αγοράζει ρούχα και αξεσουάρ (17% ΕΕ)
• Το 24% αγοράζει παπούτσια (14% ΕΕ)
• Το 25% αγοράζει ηλεκτρονικές συσκευές (13% ΕΕ)
• Το 18% αγοράζει προσόντα φροντίδας υγεία (18% ΕΕ)
Επίσης, 62% αγόρασαν ηθελημένα κάτι παραποιημένο, ενώ ένα 25% ήξερε ότι είχε ψηφιακή πρόσβαση σε μη νόμιμη πηγή. Ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι το 57% των νέων Ελλήνων επιθυμεί πρόσβαση σε νόμιμες πηγές. Τέλος, ο κ. Περιστέρης αναφέρθηκε στα αποτελέσματα των επισταμένων ελέγχων της ΔΙΜΕΑ:
Από Αύγουστο 2020 ως Μάιο 2022: 32.845 έλεγχοι, 3.320 παραβάσεις, 4.124.150 πρόστιμα, 441.233 κατασχέσεις.
Αντίστοιχα, από Ιανουάριο 2021 έως Δεκέμβριο 2021: 13.452 έλεγχοι, 1.910 παραβάσεις, 2.847.550 πρόστιμα, 285.185 κατασχέσεις
Η παρέμβαση του κ. Περιστέρη έκλεισε με την προβολή ενός βίντεο από επιχείρηση κατάσχεσης παραποιημένων προϊόντων της ΔΙΜΕΑ, τα οποία βρέθηκαν σε αποθήκη στην Κρήτη, πριν από 2 εβδομάδες. Στο χώρο παρευρέθησαν μεικτά κλιμάκια 10 ατόμων, την υπόθεση έχει αναλάβει εισαγγελέας και ανακριτής, ενώ επιβλήθηκαν μεγάλα πρόστιμα.
Λίγα λόγια για το Authenticities
Το Πρόγραμμα AUTHENTICITIES αποτελεί συντονισμένη προσπάθεια του Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης – European Union Intellectual Property Office (EUIPO) σε συνεργασία με τα γραφεία Διανοητικής Ιδιοκτησίας (πατέντες, designs, trademarks) των χωρών μελών της ΕΕ για την καλλιέργεια νοοτροπίας αγοράς αυθεντικών προϊόντων στους ευρωπαίους πολίτες. Η σταθερή συνεργασία έχει σκοπό να ευαισθητοποιήσει τους δημότες και τους επισκέπτες του νησιού σε θέματα που αφορούν:
- την καταπολέμηση του παραεμπορίου
- τη συντεταγμένη συνεργασία ώστε να αποτρέπεται η είσοδος και η εξάπλωση προϊόντων απομίμησης και πειρατείας στο νησί
- την παραγωγή, εμπορική εξωστρέφεια και αγορά μόνο των αυθεντικών ελληνικών τοπικών προϊόντων ένδυσης, υπόδησης, ποτών, ειδών σπιτιού, κοσμημάτων, χρηστικών αντικειμένων, κ.λπ.
- την καλλιέργεια κουλτούρας αγοράς αποκλειστικά αυθεντικών προϊόντων
- τη στήριξη της τοπικής επιχειρηματικότητας
- τη στήριξη και ενθάρρυνση των Ελλήνων δημιουργών που ζουν και εργάζονται στο νησί να παράγουν αποκλειστικά αυθεντικά, δικά τους προϊόντα
- την πάταξη της εμπορίας παραποιημένων αγαθών που συνεπάγεται φοροδιαφυγή
- τη συμβολή όλων στην προστασία της Διανοητικής Ιδιοκτησίας και των δικαιωμάτων που έχουν όλοι όσοι δημιουργούν, κατασκευάζουν, εμπορεύονται μόνο ελληνικά και ποιοτικά προϊόντα
What is your reaction?
0
HappyYou may also like
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΝΟ
Παρέμβαση επιμελητηρίου Κυκλάδων προς την ΠΝΟ για μετατροπή της συνεχιζόμενης 48ωρης απεργίας σε 24ωρη. Το Επιμελητήριο ...
Λογοτεχνικός διαγωνισμός διηγήματος
Οι εκδόσεις «Έαρ» και τα εκπαιδευτήρια «Η Ελληνική Παιδεία» προκηρύσσουν Πανελλήνιο & Παγκύπριο λογοτεχνικό διαγωνισμό διηγήματος ...
Παρέμβαση για την επιβολή του νέου τέλους στη κρουαζιέρα
Παρέμβαση του επιμελητηρίου Κυκλάδων, για την επιβολή του νέου τέλους στη κρουαζιέρα. Η ανακοίνωση επιβολής του ...
ANIMASYROS 2024
Ένα ταξίδι στις Κυκλάδες για τον μαγικό κόσμο της τέχνης των κινουμένων σχεδίων. Μια πρωτοβουλία του ...