Όταν οι Διακοπές γίνονται Επάγγελμα
Δεν είναι πολλοί οι διευθύνοντες σύμβουλοι που έχουν τη δυνατότητα να διοικούν ένα παγκόσμιο brand με θέα τον ωκεανό. Ο Ρολάν Ερλορί το καταφέρνει λόγω ιδιοσυγκρασίας αλλά και αντικειμένου. Βρίσκεται, άλλωστε, στο τιμόνι ενός οίκου πολυτελείας με ειδίκευση στο υδάτινο στοιχείο. Από το σπίτι του στο Σεν Μπαρτς της Καραϊβικής, όπου μένει περίπου 10 μέρες τον μήνα, ο Ερλορί εκτελεί το σχέδιό του για τη Vilebrequin. Ο οίκος που ξεκίνησε o λάτρης σπορ αυτοκινήτων Fred Prysquel –«vilebrequin» σημαίνει «στροφαλοφόρος άξονας»– στο Σεν Τροπέ το 1971 εξελίσσεται σήμερα σ’ ένα lifestyle brand με παρουσία σε 55 χώρες και «θερμούς» πελάτες όπως ο ράπερ Τζέι Ζι. Αυτό που δεν αλλάζει είναι ότι η γαλλική μάρκα παραμένει «δεμένη» με όμορφες, χαλαρές στιγμές.
«Είμαστε συνυφασμένοι με τις διακοπές. Μου αρέσει η ιδέα ότι 20 χρόνια μετά ανοίγεις το συρτάρι σου και έχεις ακόμα το ίδιο μαγιό. Μπορεί να έχει χάσει λίγο από τη λάμψη του, αλλά βρίσκεται ακόμα στη θέση του και για ένα κλάσμα του δευτερολέπτου σού θυμίζει τις διακοπές που έκανες στην Πάρο με τον 12χρονο γιο σου και θυμάσαι τη στάμπα», λέει ο Ερλορί λίγες ώρες πριν από το «παρθενικό» του ταξίδι στη Μύκονο, για μια επίβλεψη της καλοκαιρινής «εμφάνισης» της Vilebrequin στο νησί. «Η Μύκονος είναι ο ιδανικός στόχος», συνεχίζει. «Είναι το δικό σας Σεν Τροπέ, ένας προορισμός που έχει πάρει μυθική διάσταση, κι αυτό δεν είναι τυχαίο. Δεν υπάρχουν πολλά μέρη στον κόσμο που μπορούν να ισχυριστούν ότι προξενούν τέτοια αισθήματα διασκέδασης, ελευθερίας και ελαφρότητας».
Κάποια από τα εμπριμέ αλλά και τα μονόχρωμα μαγιό της Vilebrequin έχουν ήδη πάρει τη θέση τους στο Ματογιάννι της Χώρας της Μυκόνου, ενώ άλλα αναμένουν το άνοιγμα μέσα στο καλοκαίρι ενός πολυτελούς εμπορικού κέντρου στο Nammos. Παράλληλα, άνοιξε πρόσφατα ένα κατάστημα Vilebrequin στο Astir Beach της Βουλιαγμένης. Παρτενέρ της εταιρείας στην Ελλάδα το γκρουπ της Folli Follie. «Η χώρα έχει τεράστια τουριστική δυνατότητα, αλλά υπάρχει και η εγχώρια πελατεία. Έπειτα από 7 χρόνια κρίσης βέβαια, δεν είναι η στιγμή για να ξοδέψεις, ακόμα κι αν μπορείς. Μπαίνει ένα φρένο σε σχέση με την αγορά του περιττού. Την ίδια στιγμή όμως, όλο αυτό καταλήγει στο ότι υπάρχει θέση για την πραγματική πολυτέλεια, για ένα προϊόν υψηλής ποιότητας. Αυτό έχει να κάνει λιγότερο με την κατανάλωση και περισσότερο με την αίσθηση της επένδυσης, υπάρχει κάτι λιγότερο “μάταιο” στην ποιότητα», σημειώνει ο Ερλορί.
Προϋπηρεσία στην Hermès
Το σχόλιό του συνοδεύεται από πολυετή εμπειρία στον χώρο της βιομηχανίας, κυρίως μέσω της προϋπηρεσίας του στον «μαέστρο» της πολυτέλειας Hermès, όπου διετέλεσε επικεφαλής των ειδικών παραγγελιών, μεταξύ άλλων. Η πολυτέλεια είναι μια αίσθηση που μαθαίνεται; «Στην αρχή υπάρχει μια λαχτάρα για ομορφιά και ποιότητα και μετά είναι κάτι που το μαθαίνεις. Όπως με όλα τα πράγματα που έχουν να κάνουν με το χειροποίητο, τα οποία ανακαλύπτει κανείς με τον χρόνο. Ένα καλό μπουκάλι κρασί ξέρεις ότι είναι καλό γιατί έχει ωραία γεύση, αλλά μετά από 10 χρόνια διακρίνεις ακριβώς γιατί σου αρέσει, μπορείς να γευτείς την ισορροπία και τις γεύσεις του. Υπάρχει ένα στάδιο επιθυμίας και ευαισθησίας και ακολουθεί ένα μακρύ στάδιο εκμάθησης», λέει.
Στη Vilebrequin η «εκμάθηση» γίνεται με πολλές βουτιές και υφάσματα από πολυαμίδιο που έχουν την αίσθηση του βαμβακερού. Η παραγωγή των μαγιό γίνεται στη Γαλλία, στην Ιταλία και στην Ισπανία, ενώ ο «αγώνας» συνεχίζεται για την ανακάλυψη ενός μαγιό που θα στεγνώνει αμέσως – ήδη τα υφάσματα της Vilebrequin είναι τρεις φορές πιο «γρήγορα» στον τομέα αυτόν. «Η αφή είναι πολύ σημαντική στο αντρικό σύμπαν, γιατί ο άντρας είναι πολύ εγωιστής, ενώ η γυναίκα πολύ λιγότερο», σημειώνει ο Ερλορί. «Η γυναίκα έχει πιο πολύ να κάνει με την “αποπλάνηση”, θέλει να είναι όμορφη στα μάτια των άλλων, ενώ ο άντρας επιθυμεί να αισθάνεται όμορφος για τον εαυτό του, ίσως λίγο περισσότερο απ’ ό,τι στο παρελθόν». Η γυναίκα της Vilebrequin είναι «ελεύθερη, ελκυστική και με χιούμορ», συμπληρώνει, ενώ φέτος άντρες-γυναίκες, μικροί-μεγάλοι διαλέγουν μοτίβα από τη νέα συλλογή «Zen», που φέρνει κοντά άγκυρες, ιππόκαμπους και φοινικόδεντρα. Την ίδια στιγμή, ο στόχος του Ερλορί για συνεχή ανάπτυξη της μάρκας μέσω προϊόντων όπως ρούχα, ρολόγια, γυαλιά ηλίου και τσάντες υλοποιείται και σε νέες αγορές στην Ασία αλλά και στη Λατινική Αμερική, μεταξύ άλλων.
Aνισος πλούτος
«Σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχει μεγάλη ανάπτυξη και αναδυόμενες χώρες που διεκδικούν το στάτους του πλούτου και της πολυτέλειας», σημειώνει. «Ίσως υπήρξε μια μίνι κρίση πέρυσι, με τις μάρκες να “κόβουν ταχύτητα”, με την τρομοκρατία και την οικονομική αβεβαιότητα, αλλά ήταν ένα “ατύχημα”. Στην πραγματικότητα ο κόσμος γίνεται όλο και πιο πλούσιος, αλλά με πιο άνισο τρόπο». Όμως και στον κόσμο της πολυτέλειας μπορεί να υπάρξουν «ανισότητες». Στη , π.χ., «εξαίρεση» αποτελεί μια ιδέα που ξεκίνησε από τον Ερλορί, ένα μαγιό κεντημένο με χρυσή ματ κλωστή. Κάθε κομμάτι περιέχει 15 γραμμάρια χρυσού και η τιμή του κυμαίνεται από 8.000 μέχρι 12.000 ευρώ, ενώ 50 κομμάτια έχουν πουληθεί παγκοσμίως μέχρι σήμερα. Υπάρχουν όμως κι άλλοι τρόποι για να διαφοροποιηθεί κανείς, καθώς το brand συνεχίζει τις δημοφιλείς limited editions, με συνεργασίες όπως εκείνη με τον Καρλ Λάγκερφελντ και τον σπεσιαλίστα φωτογράφο πλαζ Μάσιμο Βιτάλι. Το πράσινο φως έδωσε φέτος ο Ερλορί και για μία ακόμα «διαφοροποίηση»: μοτίβα με μυκονιάτικους μύλους και το απανταχού ελληνικό «μάτι» διατίθενται αυτό το καλοκαίρι μόνο στην Ελλάδα.