Ξεκινά η πιστοποίηση των Boutique Hotels
Ξεκινά η πιστοποίηση των Boutique Hotels. Την άμεση ενεργοποίηση της διαδικασίας Πιστοποίησης των Καταλυμάτων ως “Boutique Hotels”, ανακοίνωσε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας.
Ήδη η λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τη διεκπεραίωση των διαδικασιών πιστοποίησης των καταλυμάτων ως Boutique Hotels είναι στη διάθεση των επαγγελματιών και σήμερα παρουσιάστηκαν η διαδικασία και οι προϋποθέσεις απόκτησης του Σήματος από τα ξενοδοχεία της χώρας. Η πρώτη επίσημη παρουσίαση του σήματος “Boutique Hotel” πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Ξ.Ε.Ε. στην οποία παραβρέθηκε η υπουργός Τουρισμού κα Έλενα Κουντουρά.
Όπως επισημάνθηκε, η φιλοσοφία του Επιμελητηρίου, αναφορικά με την εφαρμογή της διαδικασίας του σχεδίου υλοποίησης των “Boutique Hotels”, βασίζεται, μεταξύ άλλων, στην ανάγκη οριοθέτησης και πιστοποίησης των παρεχομένων υπηρεσιών φιλοξενίας στην Ελλάδα και παράλληλα στον περιορισμό του αυτοπροσδιορισμού τους για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιλογών των καταναλωτών. Στόχος του Ξ.Ε.Ε. είναι το Σήμα “Boutique Hotel” να αποτελέσει μέσο διάκρισης και προώθησης των ξενοδοχείων που προσφέρουν «μοναδική εμπειρία διαμονής» στους επισκέπτες τους .
Κατά τη διάρκεια της σημερινής παρουσίασης τονίστηκε ότι βασικές προϋποθέσεις ένταξης μίας μονάδας στην κατηγορία «Boutique Hotel» αποτελούν : α) το μέγεθος της να ανέρχεται έως τα 60 δωμάτια και β) να ανήκει σε κατηγορία 3, 4 ή 5 αστέρων. Ειδικότερα, ο σχετικός έλεγχος για την αξιολόγηση ενός ξενοδοχείου “Boutique Hotel” διενεργείται σε 4 φάσεις μέσω μιας διαδραστικής ηλεκτρονικής διαδικασίας on line.
Βάσει των απαντήσεων του κάθε ενδιαφερόμενου σε ειδικό ερωτηματολόγιο γίνεται η αξιολόγηση του concept της μονάδας και ακολούθως η Επιτροπή (απαρτιζόμενη από επαγγελματίες από το χώρο των ξενοδοχείων, αρχιτέκτονες και διακοσμητές) μελετά το σχετικό υλικό. Κατόπιν εκτελείται on line αξιολόγηση των Αναβαθμισμένων Υπηρεσιών και ακολουθεί η Πιστοποίησή τους βάσει σχετικών κριτηρίων που έχουν συμπεριληφθεί στον κανονισμό ένταξης στα boutique hotels που έχει θεσπιστεί από το Ξ.Ε.Ε.
Οι Προδιαγραφές Αναγνώρισης του Σήματος “Boutique Hotel” ουσιαστικά επιμερίζονται στην εφαρμογή του Concept : 1. στους χώρους του ξενοδοχείου, 2. στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και 3. στη διακόσμησή του.
Στο πλαίσιο παρουσίασης του Σήματος «Boutique Hotel» ο πρόεδρος του Ξ.Ε.Ε. κ. Γιώργος Τσακίρης υπογράμμισε ότι «βασική γραμμή άμυνας, του αδειοδοτημένου τομέα απέναντι στις καταλυτικές διεθνείς εξελίξεις στον τουρισμό, καθώς και στον αθέμιτο εγχώριο και διεθνή ανταγωνισμό είναι η αναβάθμιση του ξενοδοχειακού προϊόντος με έμφαση στην ποιότητα.
Στηρίζουμε έτσι έμπρακτα την προσπάθεια του υπουργείου Τουρισμού και προσωπικά της κας Κουντουρά για τον «Τουρισμό 365», καθόσον είναι κοινή διαπίστωση ότι η περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού προϋποθέτει απαραιτήτως την αντιμετώπιση της εποχικότητας», προσθέτοντας : «μπολιάζουμε με εξειδικευμένη τεχνογνωσία την προσπάθεια του υπουργείου Τουρισμού για την «οριοθέτηση» τουριστικών προϊόντων που στηρίζουν τόσο τη διεποχικότητα της ζήτησης όσο και την ποιοτική αναβάθμιση των υποδομών.
Οι διαδικασίες, πιστοποίησης της κατάταξης, της ένταξης στο «Ελληνικό Πρωινό» και τώρα των “Boutique Hotels”, έρχονται να καλύψουν αυτή την ανάγκη για ποιότητα του ελληνικού τουρισμού, ενώ συγχρόνως καταφέραμε να κατοχυρώσουμε το σήμα boutique hotels ως συλλογικό σήμα. Καταλήγοντας ο κ. Τσακίρης ανέφερε : «η σημερινή παρουσίαση των “Boutique Hotels” είναι μια τρανή απόδειξη ότι ενώνοντας όλοι τις δυνάμεις μας, πολιτεία, φορείς και βιομηχανία, σε αυτή την κομβική στιγμή για την πατρίδα μας, στηρίζοντας σήμερα την υγιή επιχειρηματικότητα, τα ελληνικά ξενοδοχεία και τον τουρισμό μας, μπορούμε να πετύχουμε και να δώσουμε στην χώρα, μια σημαντική αναπτυξιακή διέξοδο».
Ομιλία Τσακίρη
Η ομιλία του πρόεδρου του ΞΕΕ κ. Γεώργιου Τσακίρη, έχει ως εξής:
«Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την παρουσία σας σήμερα εδώ, στην πρώτη επίσημη παρουσίαση του σήματος “Boutique Hotel” το οποίο δημιούργησε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος. Πριν δώσω το λόγο στην κα Υπουργό, θα ήθελα να κάνω μια σύντομη εισαγωγική τοποθέτηση.
Αναμφίβολα, η Ελλάδα μας τα τελευταία χρόνια βιώνει μια τουριστική άνοιξη που φέρνει η υψηλή ζήτηση. Το αισιόδοξο αυτό συμπέρασμα επαληθεύεται και φέτος με τα ανοδικά αποτελέσματα του α’ εξαμήνου, να προκαλούν ευαρέσκεια τόσο στον κλάδο, όσο και σε όλη την κοινωνία, που μέσα από τον τουρισμό ξαναβλέπει ελπίδα και προοπτική. Την ίδια στιγμή όμως, ο παγκόσμιος τουρισμός και οι τάσεις του μεταβάλλονται, ενώ και το μοντέλο λειτουργίας και διάθεσης του τουριστικού προϊόντος, αλλάζει ραγδαία.
Εδραία πεποίθησή μας στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος είναι ότι η βασική γραμμή άμυνάς μας, το ανάχωμα, του αδειοδοτημένου τομέα απέναντι στις καταλυτικές αυτές εξελίξεις αλλά και στο διεθνή και στον αθέμιτο εγχώριο ανταγωνισμό είναι η αναβάθμιση του ξενοδοχειακού προϊόντος με έμφαση στην ποιότητα. Στο πλαίσιο αυτό και τιμώντας την ιδιότητα του Ξ.Ε.Ε. ως του θεσμικού συμβούλου της Πολιτείας, ήδη από την 1η Ιουλίου του 2015, στην ίδια αυτή αίθουσα παρουσιάσαμε και έκτοτε εφαρμόζουμε με απόλυτη συνέπεια και ευθύνη το νέο σύστημα κατάταξης των καταλυμάτων σε αστέρια και κλειδιά.
Ένα σύστημα του οποίου το 100% των διαδικασιών και το 85% των κριτηρίων του, προσομοιάζουν στο hotel stars union, το διεθνές σύστημα πιστοποίησης και κατάταξης των ευρωπαϊκών ξενοδοχείων που εφαρμόζεται σε 15 χώρες. Αναπτύσσουμε και υποστηρίζουμε νέα καινοτόμα προϊόντα, όπως το Ελληνικό Πρωινό, την μακροβιότερη και συνεπέστερη πρωτοβουλία στον τομέα της γαστρονομίας, για την διασύνδεση του πρωτογενούς με τον τριτογενή τομέα, έχοντας ήδη φθάσει τα 40 τοπικά πρότυπα Ελληνικού Πρωινού και έχοντας ενταγμένα στο πρόγραμμα περί τα 900 ξενοδοχεία.
Αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες για την μελέτη και θεσμοθέτηση νέων μορφών τουρισμού, που μπορούν να αποτελέσουν το αντίδοτο στην υψηλή εποχικότητα της ζήτησης που διαχρονικά καταγράφεται, για το τουριστικό προϊόν μας. Στηρίζουμε έτσι έμπρακτα τη μεγάλη προσπάθεια του Υπουργείου Τουρισμού και προσωπικά της Κας Κουντουρά για τον «Τουρισμό 365» καθόσον είναι κοινή διαπίστωση, ότι η περαιτέρω ανάπτυξη του Ελληνικού Τουρισμού προϋποθέτει απαραιτήτως την αντιμετώπιση της εποχικότητας.
Παράλληλα, μπολιάζουμε με εξειδικευμένη τεχνογνωσία την προσπάθεια του Υπουργείου Τουρισμού για την «οριοθέτηση» τουριστικών προϊόντων που στηρίζουν τόσο τη διεποχικότητα της ζήτησης όσο και την ποιοτική αναβάθμιση των υποδομών. Ένα τέτοιο προϊόν είναι και τα boutique hotels, που θα σας παρουσιάσουμε σήμερα, ένα σήμα ποιότητας αλλά και προσδιορισμού των υπηρεσιών ξενοδοχειακών καταλυμάτων, το οποίο με την προτροπή και την στήριξη του Υπουργείου Τουρισμού, περιγράψαμε και οριοθετήσαμε. Θεωρούμε ότι για την Ελλάδα η στάση του αυτοπροσδιορισμού και του «ότι δηλώσεις είσαι» κάνει πλέον μόνο κακό στην εικόνα του ελληνικού τουρισμού.
Ο τουρισμός έχει ανάγκη οριοθέτησης των προϊόντων και προδιαγραφές ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στον ιδιαίτερα απαιτητικό διεθνή ανταγωνισμό. Οι διαδικασίες, πιστοποίησης της κατάταξης, της ένταξης στο Ελληνικό πρωινό και τώρα των boutique hotels, έρχονται να καλύψουν αυτή την ανάγκη για ποιότητα του Ελληνικού τουρισμού. Συγχρόνως καταφέραμε να κατοχυρώσουμε το σήμα boutique hotels ως συλλογικό σήμα και δημιουργήσαμε μια σύγχρονη ηλεκτρονική πλατφόρμα για την διεκπεραίωση των διαδικασιών πιστοποίησης των καταλυμάτων ως boutique hotels, πιστοί στη στρατηγική επιλογή μας για πάταξη της γραφειοκρατίας και παροχή άμεσων και υψηλής προστιθέμενης αξίας υπηρεσιών στα μέλη μας.
Η σημερινή παρουσίαση των boutique hotels είναι μια τρανή απόδειξη ότι ενώνοντας όλοι τις δυνάμεις μας, πολιτεία, φορείς και βιομηχανία, σε αυτή την κομβική στιγμή για την πατρίδα μας, στηρίζοντας σήμερα την υγιή επιχειρηματικότητα, τα ελληνικά ξενοδοχεία και τον τουρισμό μας, μπορούμε να πετύχουμε και να δώσουμε στην χώρα, μια σημαντική αναπτυξιακή διέξοδο».